Köp- och leveransvillkor

När du handlar på faktura med Klarna får du alltid hem dina varor innan du betalar. 

Alla Fröer har som mål att leverera din beställning samma dag om beställning är gjord innan kl. 15.00.

Beroende på orderintensitet och säsong och om varan är slut på vårt lager så kan leveransen ta 5-7 arbetsdagar. Du har alltid full returrätt inom 14 dagar. Priset som anges vid inköpstillfället är styckpriser och inklusive 25% moms. Vi samarbetar med Klarna som hanterar betalningstransaktionerna. Ingen faktureringsavgift tillkommer. (endast vid delbetalning tillkommer en avgift).
 
Du betalar aldrig för något som är fel eller inte dyker upp. Det är enkelt, riskfritt och praktiskt. Dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen (PUL). Klarna har villkor och cookies som du godkänner vid köp.


Mer ingående information:

Priser och betalning
Du behöver inte bli medlem eller skapa inloggningsuppgifter när du handlar hos Alla Fröer. Däremot behöver du ha fyllt 18 år. Du blir automatiskt ansluten till ett nyhetsbrev när du beställer någon produkt och vill du avbeställa nyhetsbrev kontakta oss; info@allafroer.se. Fakturabetalning är förvalt som betalningsalternativ med 14 dagar som betalningsvillkor. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla hos oss. En finess med Klarna Checkout är att vi skiljer på köp och betalning. Köpet görs direkt i webbshop och Klarna hanterar betalningstransaktionen. Faktura är klassikern bland enkla och trygga betalningar. När du handlar på faktura med Klarna får du alltid hem dina varor innan du betalar. Du betalar aldrig för något som är fel eller inte dyker upp. Det är enkelt, riskfritt och praktiskt. Dessutom betalar du hela beloppet direkt, så att det är ur världen. 

För att genomföra köpet fyller du i 1) Din e-post 2) postnummer 3) personnummer. 
Dessa uppgifter identifierar dig. Dina adressuppgifter fylls i automatiskt och du genomför köpet. 

Om identifiering och riskbedömning visar att inte faktura fungerar erbjuder Klarna Checkout de betalningsalternativ som är lämpliga. Du kan välja att betala med antingen kortbetalning eller direktbetalning via internetbank. Allt är lika säkert. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 % som tas ut av Klarna.

Leverans
Alla Fröer har som mål att leverera 
din beställning samma dag om beställning är gjord innan kl. 17.00. Beroende på orderintensitet och om varan är slut på vårt lager och nu under semestertid kan leveransen ta 5-7 arbetsdagar.
På Allafröer.se webbshop står det om varan finns i lager eller inte. Vi reserverar oss för att förseningar i leveransen kan uppstå via Posten eller DHL eller om varan, mot förmodan är slut i vårt lager. Då beställer vi direkt från vår leverantör.  Vi meddelar dig via mejl. Våra varor levereras via Posten eller DHL och skickas direkt till din brevlåda eller uthämtningsställe. Skrymmande varor som minidrivhus/Rootmaster skickas i paket som har spårningsfunktion (Track & Trace).

Fraktkostnad

Fraktkostnaden baseras på din orders totala vikt och redovisas i kassan.

Presentkort
Vi följer Konsumentverkets rekommendationer (KO). Våra presentkort gäller i 10 år. Presentkortet gäller vid ett inköp. Du får inte kontanter i växel eller något tillgodo om du handlar för mindre än vad du har tillgodo och du kan inte lösa in presentkort i pengar. Borttappat presentkort ersätts inte av Alla Fröer. 

Försening och delleverans
Om en vara inte kan levereras i tid eller om varan är slut i lagret skickar vi ett mail med information till dig. Oftast går det snabbt men är varan slut för säsongen, kan vi bara beklaga.


Ångerrätt och retur
Du har alltid full returrätt inom 14 dagar efter du mottagit dina varor. Varorna ska återlämnas i obruten förpackning och inte använts. Om hel förpackning av fröer som ej grott, ersätter vi enligt praxis bland oss fröhandlare med ny fröpåse. Vid Reklamation och Retur kontakta Alla Fröer Sverige via mejl kundservice@allafroer.se Ange ditt ordernummer i mejlet och vilka varor du vill returnera. Därefter skickar du paketet till adressen nedan. Du står själv för fraktkostnaden. Vid retur sänder vi nya varor och erhållen faktura gäller. Vid ångerrätt häver Klarna Fakturan eller det betalningssätt som använts. Alla Fröer följer Konsumentverkets rekommendationer.

Alla Fröer

e-post: info@allafroer.se

Dina personuppgifter
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL). Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig. Klarna är ansvariga för de personuppgifter du lämnar till oss.

Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkerställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänst, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för vår särskilt utvalda partner Alla fröer samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Vi kommer ej att sälja eller överlåta dina uppgifter till tredje part. Om du önskar ändring av uppgifterna eller radering ur registret, ber vi dig kontakta Klarna 08-120 120 10. Du har som kund rätt att begära ut uppgifter om dig som vi har lagrade i vårt system. Du har även rätt att begära att Klarna ändrar dina uppgifter eller raderar dessa.

SMS-utskick
Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan användas för SMS-avisering av övrig kommunikation som rör din order.


Cookies
Klarna använder cookies. En cookie är en liten textfil som skickas från Klarnas webbserver och som sparas av din webbläsare för att ge dig tillgång till olika funktioner. Klarna använder cookies i syfte att anpassa Klarna Checkout efter dig och för interna analyser av hur vår webbplats används. Cookies kan inte skada din dator. Genom att använda Klarna Checkout godkänner du vår användning av cookies.
Till toppen av sidan


Alla Fröer Sverige Januari 2017

 

Sök fröer
Övrigt